Ergernissen in het verkeer

We kunnen er allemaal wel een paar opnoemen, ergernissen in het verkeer. Langzame rijders, snelheidsduivels en onnodig linksrijders zijn een doorn in het oog van Nederlandse automobilisten. Online verzekeraar Allianz Direct (voorheen Allsecur) deed onderzoek* naar de grootste frustraties achter het stuur en het blijkt dat bumperklevers (55%) en automobilisten die met hun smartphone bezig zijn (54%) de grootste ergernissen vormen in de auto. (meer…)

Lees meer

112schade.nl op TV!

112schade.nl heeft een bijdrage aan het programma De Barometer op RTL Z. Op een vrijdagmiddag zijn er opnames op ons kantoor gemaakt. Dit was een leuke ervaring. (meer…)

Lees meer

112schade.tv

Je ziet ze steeds vaker in het verkeer gebruikt worden; Dashcams, GoPro’s en andere soorten camera’s. 

Naast dat de camera’s zorgen voor spraakmakende soms spectaculaire beelden, zijn de beelden ook zeer nuttig in het aantonen van de aansprakelijkheid voor het veroorzaken van een verkeersongeval. (meer…)

Lees meer

112schade.nl is AVG-proof, de gegevens van uw cliënten zijn veilig

“Hoe gaat 112Schade om met de gegevens van mijn klant?” “Is er een verwerkingsovereenkomst nodig tussen mij als intermediair en 112schade.nl?” Deze en soortgelijke vragen houdt ons allemaal bezig in voorbereiding op de nieuwe regels van de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) voor het verwerken van persoonsgegevens. (meer…)

Lees meer

‘Autoverzekeraars willen regie op WA-schade’

Moet de autoverzekering verschuiven van voertuig naar mens? Heeft een directe autoverzekering, waarbij schade als gevolg van een aanrijding altijd door de eigen verzekeraar wordt afgehandeld, toekomst in Nederland? Welke impact heeft de autonoom rijdende auto op het businessmodel van verzekeraars? En waar in al deze ontwikkelingen staat de klant, de verzekerde, het slachtoffer? (meer…)

Lees meer