Let op: vanaf maandag gaan de slimme camera’s aan!

Vanaf maandag kunnen automobilisten die een telefoon vasthouden achter het stuur worden gefotografeerd door slimme camera’s. Nederland is het eerste land in Europa dat de camera’s gaat inzetten.

Als het systeem registreert dat de bestuurder een telefoon vasthoudt, wordt de foto automatisch doorgestuurd naar het Centraal Justitieel Incassobureau. Daar wordt door een buitengewoon opsporingsambtenaar vastgesteld of er inderdaad sprake is van een overtreding. In dat geval krijgt de bestuurder een boete van 240 euro.

(meer…)

Lees meer

Fietsverlichting, een helder overzicht

De wintertijd is ingegaan en de dagen worden snel korter. Het is belangrijk dat je als fietser goed zichtbaar bent in het verkeer, zeker als het donker is. Veilig Verkeer Nederland is daarom een actie gestart over de zichtbaarheid van fietsers in het verkeer en verwacht daarmee zo’n 60.000 fietsers te helpen.  Maar wat mag nu wel en wat niet als het gaat om fietsverlichting?

(meer…)

Lees meer

Analyse aantal ongevallen met voetgangers in 2019

Bron: Schademagazine

VeiligheidNL heeft, in opdracht van het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat (IenW), een analyse gedaan naar verkeersongevallen met voetgangers die in 2019 op de Spoedeisende Hulp (SEH) terecht zijn gekomen.

Gelukkig komt er steeds meer aandacht voor de voetganger als kwetsbare verkeersdeelnemer. IenW wil lopen stimuleren en streeft er naar om kwetsbare groepen zo lang mogelijk op een veilige manier aan het verkeer deel te laten nemen, zoals beschreven in het strategisch plan verkeersveiligheid-2030

(meer…)

Lees meer

Veel weggebruikers op stap zonder schadeformulier

70% van de brommer- en motorrijders gaat op stap zonder het Europese schadeformulier bij zich te hebben. Bij automobilisten is dat 32%. En dat terwijl bijna 80% van de automobilisten wel eens een schadeformulier heeft in moeten vullen. Dit zijn enkele uitkomsten van het onderzoek dat 112Schade deed onder ruim 1000 respondenten naar dit onderwerp. Van de ondervraagde groep zou 70% bereid zijn een app te gebruiken ter vervanging van het schadeformulier. Om deze reden lanceert 112Schade dinsdag 13 juni de Schade App, een app die het Europees schadeformulier vervangt. (meer…)

Lees meer

Klantenservice 112schade nu ook via WhatsApp

whatsappZeist, 6-12-2016  –  Vanaf vandaag breidt  112schade haar reguliere klantenservice (via telefoon,e-mail, Facebook messenger) met WhatsApp uit.  112schade is hiermee de eerste schade verhaalservice in Nederland die ook klantenservice via WhatsApp aan het intermediair en zijn klanten levert.

Tussenpersonen en hun klanten kunnen hierdoor nog sneller en makkelijker geholpen worden zonder wachttijden.
(meer…)

Lees meer

112Schade via Aplaza nu ook met ANVA gekoppeld

aplaza112Schade, de kosteloze verhaalservice,  heeft via Aplaza de koppeling gerealiseerd met ANVA. Intermediairs – provinciaal en volmacht – die een schademelding willen doorgeven aan 112Schade kunnen door middel van Aplaza met één druk op de knop een ingevoerde schademelding doorsturen aan 112Schade. Daarmee kan het intermediair de gegevens van de reeds aanwezige schademelding automatisch, foutloos en zonder dubbele invoer doorsturen naar 112Schade. Ook een nieuwe schademelding kan vanuit ANVA op eenzelfde wijze worden doorgestuurd.

(meer…)

Lees meer

Verdiepingscursus ‘schadebehandeling’ voor schadebehandelaar verzorgd door 112schade.nl en Bureau D & O

Zeist, 19 januari 2016

112schade.nl verzorgt in samenwerking met Bureau D & O een verdiepingscursus ‘schadebehandeling’ voor het intermediair onder leiding van letselschadeadvocaat mr. Jan de Waard. Het doel van deze unieke verdiepingscursus is om schadebehandelaars bij het intermediair meer inzicht te geven omtrent de mogelijkheden bij het verhalen van verkeersschade.
(meer…)

Lees meer

112schade.nl aangesloten op Aplaza

aplazaDe verhaalservice 112schade.nl is nu ook aangesloten op het transactieplatform van Aplaza. Via 112schade.nl kunnen intermediairs claims van klanten die niet worden gedekt door hun eigen polis verhalen op de verzekering van de tegenpartij.

Hiermee kan het intermediair haar klant beter ondersteunen bij het afwikkelen van een schade en bespaart het intermediair tijd door automatisch de gegevens van de klant via Aplaza door te kunnen sturen aan 112schade.nl. (meer…)

Lees meer