In 14% van de gevallen betaalt een verzekeraar geen wettelijke rente

Persbericht- Uit onderzoek van 112schade.nl blijkt dat in 2017 maar liefst in 14% van de schades de verzekeraar van de tegenpartij de wettelijke rente niet betaalt.

De wettelijke rente hoeft al sinds jaar en dag niet meer te worden ‘aangezegd’, maar moet wel bij de aansprakelijke partij worden gevorderd. (meer…)

Lees meer

Veel weggebruikers op stap zonder schadeformulier

70% van de brommer- en motorrijders gaat op stap zonder het Europese schadeformulier bij zich te hebben. Bij automobilisten is dat 32%. En dat terwijl bijna 80% van de automobilisten wel eens een schadeformulier heeft in moeten vullen. Dit zijn enkele uitkomsten van het onderzoek dat 112Schade deed onder ruim 1000 respondenten naar dit onderwerp. Van de ondervraagde groep zou 70% bereid zijn een app te gebruiken ter vervanging van het schadeformulier. Om deze reden lanceert 112Schade dinsdag 13 juni de Schade App, een app die het Europees schadeformulier vervangt. (meer…)

Lees meer

Klantenservice 112schade nu ook via WhatsApp

whatsappZeist, 6-12-2016  –  Vanaf vandaag breidt  112schade haar reguliere klantenservice (via telefoon,e-mail, Facebook messenger) met WhatsApp uit.  112schade is hiermee de eerste schade verhaalservice in Nederland die ook klantenservice via WhatsApp aan het intermediair en zijn klanten levert.

Tussenpersonen en hun klanten kunnen hierdoor nog sneller en makkelijker geholpen worden zonder wachttijden.
(meer…)

Lees meer

112Schade via Aplaza nu ook met ANVA gekoppeld

aplaza112Schade, de kosteloze verhaalservice,  heeft via Aplaza de koppeling gerealiseerd met ANVA. Intermediairs – provinciaal en volmacht – die een schademelding willen doorgeven aan 112Schade kunnen door middel van Aplaza met één druk op de knop een ingevoerde schademelding doorsturen aan 112Schade. Daarmee kan het intermediair de gegevens van de reeds aanwezige schademelding automatisch, foutloos en zonder dubbele invoer doorsturen naar 112Schade. Ook een nieuwe schademelding kan vanuit ANVA op eenzelfde wijze worden doorgestuurd.

(meer…)

Lees meer

Verdiepingscursus ‘schadebehandeling’ voor schadebehandelaar verzorgd door 112schade.nl en Bureau D & O

Zeist, 19 januari 2016

112schade.nl verzorgt in samenwerking met Bureau D & O een verdiepingscursus ‘schadebehandeling’ voor het intermediair onder leiding van letselschadeadvocaat mr. Jan de Waard. Het doel van deze unieke verdiepingscursus is om schadebehandelaars bij het intermediair meer inzicht te geven omtrent de mogelijkheden bij het verhalen van verkeersschade.
(meer…)

Lees meer

112schade.nl aangesloten op Aplaza

aplazaDe verhaalservice 112schade.nl is nu ook aangesloten op het transactieplatform van Aplaza. Via 112schade.nl kunnen intermediairs claims van klanten die niet worden gedekt door hun eigen polis verhalen op de verzekering van de tegenpartij.

Hiermee kan het intermediair haar klant beter ondersteunen bij het afwikkelen van een schade en bespaart het intermediair tijd door automatisch de gegevens van de klant via Aplaza door te kunnen sturen aan 112schade.nl. (meer…)

Lees meer

Interpolis winnaar 112schade.nl 2014 Award Snelste schadeafwikkeling verzekeraar

Sinds 2014 reikt 112schade.nl het Award “Snelste schadeafwikkeling” uit. Dit Award wordt jaarlijks uitgegeven aan de organisatie, volmacht of verzekeraar, welke het snelste de schade aan de eisende tegenpartij afhandelt. Dit jaar heeft 112schade.nl een verdeling gemaakt in twee categorieën te weten; tegenpartijen waarbij minder dan 100 dossiers zijn ingediend en tegenpartijen waarbij meer dan 100 dossiers zijn ingediend.

Het schade behandelingsteam van Interpolis schadeservice te Tilburg heeft dit jaar het Award “Snelste schadeafwikkeling 2014” uit handen van Arno te Linde namens 112schade.nl in ontvangst genomen.
Interpolis valt in de categorie waarbij meer dan 100 dossiers door 112schade.nl zijn ingediend. Interpolis heeft hiervoor 94,86 dagen benodigd gehad. In de mix genomen, materiële schade en letselschade, bedraagt de afhandeling met de tegenpartij gemiddeld 115,16 dagen.

(meer…)

Lees meer

Intrasurance/verzekeruzelf.nl winnaar 112schade.nl 2014 Award Snelste schadeafwikkeling.

Sinds 2014 reikt 112schade.nl het Award “Snelste schadeafwikkeling” uit. Dit Award wordt jaarlijks uitgegeven aan de organisatie, volmacht of verzekeraar, welke het snelste de schade aan de eisende tegenpartij afhandelt. Dit jaar heeft 112schade.nl een verdeling gemaakt in twee categorieën te weten; tegenpartijen waarbij minder dan 100 dossiers zijn ingediend en tegenpartijen waarbij meer dan 100 dossiers zijn ingediend.

Intrasurance valt in de categorie waarbij minder dan 100 dossiers door 112schade.nl zijn ingediend. Intrasurance/verzekeruzelf heeft hiervoor 85,32 dagen benodigd gehad. Onverlet blijft dat het nu het tweede jaar oprij is dat Intrasurance/verzekeruzelf.nl uit Den Bosch instaat is gebleken om de snelste volmacht te zijn qua het afwikkelen van dit soort schadedossiers!

(meer…)

Lees meer