Vraag & antwoord

Heeft u een vraag? Kijk dan eerst bij onze veelgestelde vragen. Deze vindt u hieronder. Komt u er niet uit? Neem dan contact op met ons via Chat, WhatsApp of Messenger.

Verhalen jullie ook schade met een buitenlandse partij?

Ook als een aanrijding in het buitenland of met een buitenlands voertuig heeft plaatsgevonden, hebben wij mogelijkheden op de schade te verhalen. Aangezien er sprake is van communicatie met een buitenlandse partij, zal het proces wel langer duren.

U dient er rekening mee te houden dat het verhalen van een schade gemiddeld 3 tot 9 maanden kan duren en soms nog wel langer.

Deze dienstverlening is voor u kosteloos indien er geen sprake is van letselschade. Is er sprake van letselschade? Dan beoordeelt de letselschadespecialist of en wat de mogelijkheden zijn.

Lees verder…

Hoe kunnen jullie deze service kosteloos aanbieden?

Voor onze werkzaamheden brengen wij de opdrachtgever redelijke kosten in rekening. De kosten voor het verhalen van de schade zijn door ons te verhalen op de aansprakelijke wederpartij. Dit betekent dat de werkzaamheden van 112schade.nl door de wederpartij betaald moeten worden.

Mocht de aansprakelijke wederpartij – vaak een verzekeraar – deze kosten niet redelijk achten en niet (volledig) willen betalen, dan dienen wij namens de opdrachtgever een klacht in bij het Kifid. Indien het Kifid van mening is dat de verzekeraar gelijk heeft en onze kosten niet of gedeeltelijk hoeft te vergoeden, leggen wij ons bij de uitspraak neer.

Hoe snel krijgt uw cliënt zijn geld?

Hoe snel het verhalen van de schade gaat, is van veel factoren afhankelijk:

  • Hoe snel levert de tegenpartij zijn schadeformulier in?
  • Hoe snel verwerkt zijn tussenpersoon of verzekeringsmaatschappij de schademelding?
  • Moeten er nog getuige(n) gehoord worden?
  • Is er een politierapport nodig?

Bovenstaande zaken kunnen het proces met enkele weken of maanden vertragen. Gemiddeld verhalen wij binnen 55 dagen een schade.

Wanneer u het voertuig laat herstellen via de door ons geselecteerde schadehersteller, hoeft uw cliënt de reparatiekosten niet voor te schieten. De schadehersteller geeft uw cliënt dan twee maanden uitstel van betaling.

Kan een bedrijf ook van deze dienst gebruik maken?

Ja, dat kan. Iedereen die geen dekking heeft op zijn verzekering kan bij ons een schade insturen. Particulieren en bedrijven.

Krijgen mijn cliënt of ik alsnog een factuur wanneer de schade niet te verhalen is?

Nee. Indien het ons niet lukt om de schade te verhalen op de tegenpartij of het Waarborgfonds, krijgen u of uw cliënt geen factuur. Dit risico is volledig voor ons.

Moet de cliënt zijn of haar voertuig laten taxeren?

Dat hoeft u niet zelf te doen. Wij schakelen voor uw cliënt een schade-expert in. Wij hebben echter wel een schadebegroting nodig. Het is dus wel van belang dat onze schade-expert de schade aan uw voertuig kan begroten.

Mijn cliënt is niet via mijn kantoor verzekerd. Kan ik de zaak dan nog wel indienen?

Ja, dat kan. Het maakt niet uit of de verzekering via uw kantoor is afgesloten. Wanneer uw cliënt door toedoen van een derde een verkeersschade heeft, dan kunnen wij die voor uw cliënt verhalen.

Doen jullie ook letselschade?

Ja, wij doen ook letselschade. Wanneer uw cliënt door toedoen van een ongeval of een derde letsel heeft opgelopen, kunnen wij de letselschade in behandeling nemen.

Hoe vraag ik een nieuw wachtwoord aan?

Klik op de button ‘login’ en vervolgens op ‘wachtwoord vergeten’. Vul het e-mailadres in dat gekoppeld is aan uw account. Klik daarna op ‘aanmaken nieuw wachtwoord’ en uw nieuwe wachtwoord wordt naar het geregistreerde e-mailadres verzonden.

Wanneer komt een expert op bezoek?

Een expert komt uw voertuig bekijken als het schadebedrag hoger is dan € 500,00. Onder de € 500,00 volstaat een reparatienota (pro forma nota).

Hoe snel komt een expert op bezoek?

De expert komt binnen 2 werkdagen op bezoek. Het maakt voor de expertise niet uit waar het voertuig staat. De expertise kan thuis, op uw werk of bij een reparateur uitgevoerd worden. Ideaal voor het maken van een afspraak.

Hoe communiceren jullie met mijn klant en hoe vaak?

Dit doen wij per e-mail, telefoon, SMS, WhatsApp of chat. Daarnaast heeft uw klant toegang tot zijn of haar eigen online portal waar de status van de schade te volgen is. Wij communiceren minstens één keer per 2 weken met uw klant.

Kunnen de tussenliggende e-mailberichten ook achterwege blijven?

Ja, dat is mogelijk. In dat geval ontvangt u een bericht zodra wij de schade in behandeling hebben genomen en een bericht zodra de schade is afgehandeld. Alle tussenliggende berichten worden niet aan u verzonden.

Wat zijn de kosten als jullie de schade niet verhalen?

Als wij de schade toch niet kunnen verhalen, dan zijn de gemaakte kosten voor ons. Ook dan brengen wij geen kosten in rekening.

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief

Nog vragen? Neem dan contact op via Chat, WhatsApp of Messenger.