
Wat gaat er gebeuren als uw auto total loss is?
Als de herstelkosten te hoog zijn of herstel niet mogelijk is, wordt de auto total loss verklaard. Wat gaat er met uw auto gebeuren en wat houdt total loss financieel voor u in? (meer…)
Als de herstelkosten te hoog zijn of herstel niet mogelijk is, wordt de auto total loss verklaard. Wat gaat er met uw auto gebeuren en wat houdt total loss financieel voor u in? (meer…)
Het is aardig windering in Nederland. Storm Dudley was al erg aanwezig, Eunice belooft echter nog heftiger te worden.
Stormen komen en gaan en kunnen een spoor van schade achter zich laten. Wie betaalt die schade? Is er iemand aansprakelijk te houden?
Schade verhalen buiten rechte is niet meer dan het beoordelen van de aansprakelijkheid op basis van de geldende wettelijke regels en jurisprudentie zoals de rechter het ook zou doen. Alleen in de praktijk is soms duidelijk merkbaar wie op de stoel van de rechter gaat zitten. Immers beide belangenbehartigers steunen (uiteraard?) de eigen cliënt of verzekerde.
Je hebt net boodschappen gedaan en rijdt weg via het parkeerterrein naar de openbare weg. Plots zie je in je ooghoek een auto die diens parkeervak verlaat. Het komt helaas tot een aanrijding, maar wat vul je in op het schadeformulier? Er zijn namelijk twee kruisjes die je kunt zetten, bij vakje 2: verliet een parkeerplaats, en bij vakje 4: reed weg van een parkeerplaats. Het zorgt voor veel onduidelijkheid onder degenen die betrokken zijn bij de aanrijding, maar ook bij verzekeraars. Want wat is nu precies het verschil?
Aanstaande zaterdag geldt er een aanpassing in de verkeerswet in Engeland. Zo komt er een regel op welke wijze je het autoportier moet openen. Dit om tijdens het uitstappen uit de auto ongevallen met fietsers te voorkomen. In Engeland noemen ze dit de “Dutch Reach”. Maar wat is dat dan? Wij kennen dit niet eens in Nederland, maar het is inderdaad wel zeker veiliger. (meer…)
Wederom een turbulent jaar waarin ook binnen 112Schade de medewerkers flink op de proef zijn gesteld.
Hoe lang duurt de afwikkeling van mijn schade?
Wanneer ontvang ik de schadevergoeding?
Heeft de tegenpartij de aansprakelijkheid al erkend?
Dit en meer soortgelijke vragen ontvangen wij dagelijks van de klant. Heel begrijpelijk ook, voor de klant is het allemaal nieuw, voor ons is het dagelijkse kost. Met de afwikkeling van jaarlijks 10.000 dossiers weten wij inmiddels aardig in te schatten wanneer de betreffende verzekeraar tot vergoeding van de schade zal overgaan. Bij sommige verzekeraars is het algemeen bekend dat er flinke achterstanden zijn in de behandeling. Daar heeft de klant dan uiteraard last van. Dat is dan ook één van de redenen dat de klant in een aantal gevallen bij ons kan kiezen voor 112PrePay.
IJsplaten, stukken ijs die plots van de vrachtwagen voor jou vallen. Je schrikt je lam, maar probeert in een reflex het vallend ijs te ontwijken. Meestal lukt dat ook en loopt het goed af. Maar het kan voor flinke schade zorgen. Sterker nog het kan levensgevaarlijk zijn.
De winterse buien en opvriezende weggedeelten, we moeten er weer rekening mee houden. Daarom geven wij graag enkele tips om glijpartijen en daarmee schade te voorkomen.
Ieder jaar stijgen de prijzen van producten en diensten. Dat is de ‘normale’ inflatie. Op dit moment merken we echter dat alle prijzen meer dan gemiddeld stijgen door onder andere het duurder worden van diverse grondstoffen. Zo weten we allemaal dat wij volgend jaar meer gaan betalen voor onze energie en de schrikbarende benzineprijzen merken we al in de portemonnee. Maar ook worden de verkeersboetes ieder jaar aangepast. Meestal verhoogd, maar sommige verkeersboetes worden toch lager. Vorig jaar hebben wij hier ook over geschreven. De nieuwe tarieven voor 2022 zijn echter al bekend. Schrikken? De administratiekosten blijven in ieder geval € 9,-.