Analyse aantal ongevallen met voetgangers in 2019

Bron: Schademagazine

VeiligheidNL heeft, in opdracht van het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat (IenW), een analyse gedaan naar verkeersongevallen met voetgangers die in 2019 op de Spoedeisende Hulp (SEH) terecht zijn gekomen.

Gelukkig komt er steeds meer aandacht voor de voetganger als kwetsbare verkeersdeelnemer. IenW wil lopen stimuleren en streeft er naar om kwetsbare groepen zo lang mogelijk op een veilige manier aan het verkeer deel te laten nemen, zoals beschreven in het strategisch plan verkeersveiligheid-2030

(meer…)

Lees meer

Verkeersboetes stijgen in 2021

Minister Ferd Grapperhaus van Justitie en Veiligheid heeft de hoogte van de verkeersboetes en snelheidsboetes in 2021 gepresenteerd in een brief aan de Eerste en Tweede Kamer. Zoals elk jaar stijgt de hoogte van de bekeuringen ook volgend jaar. De overheid spreekt zelf van een inflatiecorrectie van ongeveer 1,6 procent, wat in de praktijk inhoudt dat de meeste bekeuringen vijf tot tien euro duurder worden. In dit artikel staan alle bedragen op een rij.

(meer…)

Lees meer

Online procederen is de toekomst, maar minder menselijk

Procederen in coronatijd is ook wennen. Naast het meer thuiswerken, is de rechtspraak ook overgegaan tot het online procederen zodat de zaken niet blijven liggen. Hoewel de meeste zaken voor zover mogelijk schriftelijk worden afgedaan, mocht ook ik deze week een comparitie via Skype ervaren.

(meer…)

Lees meer

Autoverlichting, hoe zit dat ook alweer?

Een man is staande gehouden, omdat hij blauwe flitslichten op diens voertuig had. Hij zou bij de geheime dienst werken en daarom was hij van mening dat hij dergelijk verlichting mocht hebben en mocht voeren. De politie trapte daar niet in en haalde de man van de weg. Maar hoe zit dat nou met het voeren van autoverlichting en wat als je dit niet juist doet?

(meer…)

Lees meer

Geweldige bestuurder of idioot op de weg?

Onlangs is er weer een waaghals op de weg gesignaleerd tussen Breda en Rotterdam. Onder andere het RTLnieuws schreef daarover. Een motorrijder filmt zijn route. De bestuurder laat trots zien dat je makkelijk in minder dan 1/3 van de oorspronkelijke tijd van Breda naar Rotterdam kunt rijden. Slechts 11 minuten duurde zijn rit.

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederland/artikel/5179199/motorrijder-breda-rotterdam-politie-brabant

Is dit slim?

(meer…)

Lees meer

‘Standaard’ vergoeding huurkosten nu naar 80% na onderzoek Nivre

Je hebt schade aan je voertuig opgelopen door toedoen van een ander. Als de aansprakelijkheid duidelijk is en wordt erkend zal de vastgesteld voertuigschade door de tegenpartij danwel zijn verzekeraar worden vergoed. Het blijft echter niet bij alleen de schade aan het voertuig. Er kan nog meer persoonlijke schade zijn ontstaan door het ongeval. Te denken valt onder andere aan taxatiekosten, expertisekosten, kosten voor vervangend vervoer of medische kosten door opgelopen letsel. De kosten voor vervangend vervoer zijn tegenwoordig (standaard) te verhalen voor 80%. (meer…)

Lees meer

Tunnelvisie in een aansprakelijkheidsdiscussie

Wat vaak kan gebeuren, is dat in de beoordeling van de aansprakelijkheid danwel de behandeling van de schade men een blinde vlek creëert en het geheel niet meer overziet. Als gevolg hiervan verliest men de kern van de zaak. Zo behandelden wij recent een dossier waarin de voormalige belangenbehartiger van de cliënt en de verzekeraar van de tegenpartij verzeild raakten in een aansprakelijkheidsdiscussie over één specifiek onderdeel en daardoor het overzicht verloren. Het dossier is vervolgens aan 112schade aangeboden. Door iets uit te zoomen, een helicopterview toe te passen op alle informatie, is het ons vervolgens vrij snel gelukt om alsnog de schade voor cliënt te verhalen.

Door Sue-Ann Ost

(meer…)

Lees meer

Wat vindt de klant?

De mening van de cliënt is heel belangrijk, zeker voor een dienstverlenend bedrijf. Er worden geen tastbare producten verkocht, maar er wordt een service verleend. Waar bij de aanschaf van een product het verlenen van de service door de verkoper een nevenaspect is, is het verlenen van service voor een dienstverlenend bedrijf de hoofdtaak en het enige dat kan worden beoordeeld. De beste reclame die je daarbij kunt wensen is de aanbeveling van een cliënt. Dit geldt ook voor ons bij 112Schade. (meer…)

Lees meer