CED ontvangt kwaliteitskeurmerk schade-expertise

18/04/2013
kwaliteitskeurmerkCED heeft onlangs een kwaliteitskeurmerk ontvangen voor haar schade-expertise. Hiermee heeft CED een primeur in de schade-expertise wereld. Met het ISAE 3402-rapport geeft CED nog meer zekerheid aan haar opdrachtgevers dat de processen die zij aan CED uitbesteden, in goede handen zijn.

Met het ISAE 3402-kwaliteitskeurmerk geeft CED extra zekerheid aan opdrachtgevers dat de processen efficiënt en op betrouwbare wijze worden uitgevoerd. Hiermee legt CED als eerste in haar branche op transparante en uniforme wijze verantwoording af over de beheersing van haar interne processen.

Kostenbesparingen

Niet alleen wordt de positie als marktleider op het gebied van schadeprocesmanagement bevestigd, ook wordt er voor kostenbesparingen gezorgd bij opdrachtgevers. Wim van der Helm, financieel directeur bij CED, legt uit dat door de ISAE 3402-certificering er minder externe audits uitgevoerd behoeven te worden. Dit bespaart de opdrachtgever geld.

Het ISAE-rapport is een zogeheten Type I-rapport. Deze typering beoordeelt de opzet en het bestaan van beheersingsmaatregelen. Het Type I-rapport heeft betrekking op het BrandVaria volume proces. In de toekomst gaat CED ook overige bedrijfsprocessen selecteren, die in aanmerking komen voor ISAE 3402-rapportage.

Kwaliteitskeurmerk ISAE 3402

ISAE 3402 staat voor International Standards on Assurance Engagements. Het is de wereldwijde standaard voor rapportage over de interne beheersing van uitbestede processen bij een service organisatie zoals CED. Het uitbesteden door organisatie is explosief gegroeid de afgelopen jaren. Met deze groei is ook de vraag naar de beheersing van deze uitbesteding toegenomen.

Specialist in schadedossiers

CED Claims Services is specialist in de administratieve begeleiding en behandeling van schadedossiers. Zij zijn een onderdeel van CED holding. Jaarlijks verwerkt CED meer dan 50.000 schadegevallen waarvan 20.000 verhaalsschades. CED is in Nederland marktleider op het gebied van schadeprocesmanagement.

  • Volledig kosteloos
  • Voorschieten reparatiekosten
  • Gratis vervangend vervoer
  • 24/7 dossier inzage
  • Persoonlijk contact